casparsblogg.blogg.se

En låång dag:)

Publicerad 2013-12-21 23:01:30 i Allmänt,

Imorse satt Alaska och kollade på fåglarna som åt:)
Vid 11 tiden så åkte jag, Nike och pappa ut till Bussjö. Hela farmors gård var täckt av is, så pappa parkerade bilen på vägen (annars skulle bilen ha glidit ner...)
Farmor hade köpt en present till sin granne Mimmi, men eftersom det var så halt lät hon oss ge Mimmi julklappen. 
Sen gav vi oss ut på gran jakt, vi hittade en helt okej gran vid sjön:)

Vi släpade sedan granen till bilen. Tryckte in den stora granen i den lilla bilen... Sa hejdå till farmor och sedan tryckte jag mig in i baksätet, fick ha en gran i ansiktet hela vägen hem:(

Väl hemma sopade vi ur all barr ur bilen och ställde granen ute i några timmar. 
Mamma och jag försökte sedan sätta ljus runt en gran som står utanför oss, men slingan var för kort:( Det slutade med att vi satte ljusslingan på den mindre granen brevid...



Jag tycker i alla fall att det blev fint:)

Tog sedan in granen, pyntade huset lite mer och bakade pepparkakor:)




Efter det så kom det en gäst som vi bjöd på middag:) Jag satte också en tomteluva på Alaska:D (Hon blev inte så glad...)
Familjen pyntade också granen:D

(Vi har lagt några apelsiner under granen eftersom pappa har hört att katter inte gillar lukten och då håller de sig borta från granen, jag får se hur det går...)
Och sist men inte minst, en bild på en av fåtöljerna som vi skaffade:)

Hejdå!

  

 

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela