casparsblogg.blogg.se

Bilolycka!!!

Publicerad 2014-04-24 21:47:01 i Allmänt,

Igår fick jag ett brev som det stog att jag hade fått sommarjobb på:D Jag ska jobba på myrorna under den första perioden:)

Imorse på väg till skolan hände en hemsk sak, bilen framför oss krockade!!! Vi körde längst E4:an mot Umeå och när vi närmar oss avfarten till Stöcksjö så svänger en lastbil (som åkte i den norrgående filen) in på avfarten, och korsar alltså den södergående filen-framför bilen som kör framför oss! Han som kör bilen framför oss trycket på bromsen, men avståndet är ju alldeles för kort och kör rätt in i lastbilens sida i säker 60-70km/h! Bilen snurrar ett kvarts varv och blir ståendes mitt på E4:an! Pappa stannar vår bil på sidan av E4:an och ringer SOS... Under tiden kliver föraren från bilen som krockat ut och går mot lastbilen (lastbilen körde in på avtagsvägen och blockerar alltså inte E4:an) Jag ser hur han och lastbil chafören pratar, och pappa går ut för att se hur det har gått för dom. När pappa kommer tillbaka berättar han att mannen som körde bilen blödde från huvudet och att både mannen och lastbilschauffören ser ut att vara ganska chockade:O Mannen som blöder från huvudet går tillbaka till sin bil och ser om den startar, det gör den, så han flyttar den från E4:an till samma plats som lastbilen står. Det stannar 2 andra bilar, medan resten av alla bilister trycker sig förbi det trånga avståndet som är mellan den krockade bilen och mitträcket...:/ (alltså innan han flyttade bilen från vägen) 
Det var en "uppiggande" händelse under morgonen (jag blev självklart lite skakig direkt efter (men det gick över snabbt),det kunde ju ha varit vi!) Jag gissar på att lastbilschauffören antigen trodde att han skulle ha hunnit svänga innan bilen, eller att han inte såg bilen komma, utan bara såg vår bil innan han svängde.

Efter ett tag kom ambulans, polis och brandkåren.

När jag kom till skolan såg jag att det redan stog i tidningen om olyckan (lite senare uppdaterades sidan och det stog att mannen som körde bilen hade förts med ambulans till NUS)

Och här kommer en kort och ganska dålig video om bilolyckan... (Jag bloggar från mobilen, så det blir en länk och inget "riktigt" video klipp på bloggen:/)
http://youtu.be/_bfB4XLbJMw

Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela