casparsblogg.blogg.se

Stockholm

Publicerad 2014-08-16 00:21:07 i Allmänt,

Förlåt för att jag inte bloggat de två senaste dagarna, men jag tänkte att eftersom jag ändå är i Stockholm kan jag göra ett långt inlägg för båda dagarna:)
Vi (jag och Nike) reste i torsdags, klockan 10 gick planet (tror jag). Vi kom iaf fram till Stockholm vid 12 tiden (vi hade då också åkt Arlanda expressen). När vi kom fram åt vi sushi:)
Resten av dagen gick vi omkring i Gamla stan och ställena runt Gamla stan...
Vi bodde på Långholmen i något gammalt fängelse, det var faktiskt ganska fint:)
Men jag hade blivit "attackerad" av 2 getingar under dagen!!!! (Ingen av getingarna stack mig...) Första gången gick jag helt lugnt längst Drottninggatan och helt plötsligt sätter det sig en geting på min arm! Jag sprang sicksack mellan alla människor samtidigt som jag skrek.., haha... Alla trodde nog att jag var galen...
Andra gången gick jag också helt lugnt längst en gata, och helt plötsligt flyger det fram en geting framför mig och blockerar vägen... Men jag gick snabbt över gatan och undvek den...
3:e gången så var Nike inne i någon kläd affär och det fanns en soffa där. Jag hade gått hela dagen och tänkte "Nu kan jag äntligen vila", men icke... Helt plötsligt (igen) faller det ner en geting från taket! Jag känner hur den landar på min nacke och sopar bort den med handen (märkte först inte att det var en geting) och när getingen landar på soffan märker jag att det är en geting och springer snabbt där ifrån...
Andra dagen så var vi i fjärilshuset:) Det var roligt där, det fanns fåglar, sköldpaddor, grodor, fiskar (bla pirajor) och hajar:)










Sen tog vi Arlanda expressen till flygplatsen och flög hem:)
Hejdå!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela